Biržiškos skaitymai 2019

Paskelbta 2019.10.28

Žymaus bibliotekininkystės veikėjo Vaclovo Biržiškos gimimo dienai paminėti Lietuvos bibliotekininkų draugija, Vilniaus universiteto Komunikacijos ir Filosofijos fakultetai, Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka organizuoja tradicinę konferenciją „Biržiškos skaitymai 2019“. Šių metų tema: „Bibliotekininkas – edukatorius: vaidmenys, kompetencijos ir paslaugų perspektyvos“.

Renginys vyks gruodžio 2 d. Nacionalinėje bibliotekoje (Konferencijų salė, V aukštas, Gedimino pr. 51, Vilnius). Konferenciją remia Lietuvos kultūros taryba ir UAB „Asseco Lietuva“.
2019 m. „Biržiškos skaitymuose“ diskutuosime apie bibliotekų edukacinį vaidmenį ir jam įgyvendinti būtinas kompetencijas, edukacinės veiklos turinį bei naujas formas. Tikimės, kad renginys suteiks naujų edukacinių programų rengimo bibliotekose idėjų, bibliotekininkų kompetencijų ugdymo žinių, skatins glaudesnį mokslininkų ir praktikų bendradarbiavimą.
Šių metų konferencijos programoje numatyti ne tik įdomūs pranešimai, bet ir bibliotekų edukacinės veiklos pristatymai Pecha Kucha formatu. Bibliotekos taip pat pristatys savo edukacines veiklas Idėjų mugėje. Konferencijos programa. 

Konferencijoje kviečiame dalyvauti bibliotekininkystės specialistus, mokslininkus, dėstytojus, mokytojus, bibliotekų tinklą valdančių institucijų ir kitų su bibliotekomis edukacinėje veikloje bendradarbiaujančių organizacijų atstovus.

LBD Tarybos sprendimu, nustatytas dalyvio mokestis: LBD nariams – 5,00 EUR, ne LBD nariams – 20,00 EUR (Vilniaus universiteto akademinės bendruomenės nariams mokestis netaikomas – apmokėjo VU Komunikacijos fakultetas). Registracija į konferenciją bus patvirtinta tiktai pervedus dalyvio mokestį į Lietuvos bibliotekininkų draugijos sąskaitą LT21 7044 0600 0117 4002 (AB SEB bankas), mokėjimo paskirtyje nurodant konferencijos pavadinimą, dalyvio pavardę ir instituciją. Sąskaitos už mokestį bus atsiųstos po konferencijos.

Norint registruotis į konferenciją, prašome naudoti šią nuorodą: https://forms.gle/dpJHnCMtNshmCDYCA

Informuojame, jog konferencija bus transliuojama tiesiogiai Nacionalinės bibliotekos YouTube kanalu.

Pristatome konferencijos „Biržiškos skaitymai 2019“ kviestines pranešėjas:

Dr. Becky Parry yra Šefildo (Jungtinė Karalystė) universiteto Švietimo mokyklos skaitmeninio raštingumo lektorė. Profesinės karjeros pradžioje ji dirbo vidurinėse mokyklose mokydama vaikus anglų kalbos, pristatydama dramos ir medijų studijas. Ji taip pat parengė vaikams skirtą kino edukacinę programą ir filmų festivalį Šefildo kino teatre „Showroom“. Po daugelio sėkmingo darbo kūrybos sektoriuje metų B. Parry tęsia mokslininkės karjerą. Šefildo universitete ji dėsto edukologijos magistro ir bakalauro studijų programas, kartu su kolegomis vadovauja edukologijos doktorantūros studijoms. Becky yra parengusi naują magistro studijų kursą apie skaitmeninę kultūrą bei raštingumą ir vadovauja tyrimus šioje srityje atliekantiems doktorantams. Mokslininkė tyrinėja vaikų medijų kultūrą, domisi, ką vaikai skaito, kaip jie žaidžia, kuria ir dalijasi savo kūriniais. B. Parry siekia sukurti vaikų kūrybiškumą ir kritinį mąstymą skatinančius metodus tam pasitelkiant skaitmenines medijas.

Dorota Mołodyńska-Küntzel yra kultūros magistrė ir italų lingvistikos bakalaurė. Ji dirba šiuolaikinio meno fonde „Art Transparent“, kuris nuo 2005 m. rengia plačiai išgarsėjusį renginį „Art Survival Review“ („Išlikimo meno apžvalga“). Nuo 2007-ųjų D. Mołodyńska-Küntzel Lenkijoje organizuoja „Gyvąją biblioteką“. Tai – prieš diskriminaciją nukreiptas projektas, skatinantis įvairovės vertinimą ir dialogą su mažumomis mokyklose, bibliotekose, festivaliuose, universitetuose, netgi traukiniuose ar laivuose. „Gyvosios bibliotekos“ projekte Dorota vadovauja Mokymo ir kokybės plėtros skyriui, yra vedusi mokymus įvairiose Europos ir Šiaurės Afrikos šalyse, kur skirtinguose kultūriniuose kontekstuose pristatė gyvosios bibliotekos metodą. Vroclavo (Lenkija) universitete ji dėsto kultūrinę komunikaciją, vykdo valstybės tarnautojų, jaunimo aktyvistų bei policijos darbuotojų mokymus tarpkultūrinių problemų bei žmogaus teisių temomis