Lietuvos bibliotekų jaunųjų specialistų kompetencijų ugdymo stovykla
2014 m. rugpjūčio 27-29 dienomis Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos mokymų bazėje Pakretuonėje (Pakretuonės k., Švenčionių raj.) vyko Lietuvos bibliotekininkų draugijos Jaunųjų specialistų sekcijos narių organizuota Lietuvos bibliotekų jaunųjų specialistų kompetencijų ugdymo stovykla.
Projektą stovyklai organizuoti rengė ir įgyvendino patys Jaunųjų specialistų sekcijos nariai, projekto vadovė – Eglė Grigaitė iš Kauno regiono bibliotekininkų draugijos (projekto finansavimas patvirtintas 2014 gegužės 7 d. Lietuvos kultūros tarybos sprendimu „Dėl kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamos prioritetinės veiklų rėmimo srities „Kultūros edukacija“ priemonės „Kultūros ir meno darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas“ projektų dalinio finansavimo 2014 metais“ Nr. 1LKT-48(1.2)).
Stovykloje dalyvavo 30 asmenų iki 35 metų amžiaus iš įvairių Lietuvos bibliotekų: Lietuvos nacionalinės, savivaldybių ir apskričių viešųjų, akademinių ir specialiosios. Per tris dienas dalyviai susipažino, pabendravo, pasidalijo patirtimi ir įgijo naujų žinių.
Pirmoji diena prasidėjo svečių – Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos generalinio direktoriaus, prof. Renaldo Gudausko ir Lietuvos bibliotekininkų draugijos pirmininkės Alinos Jaskūnienės – pranešimais ir sveikinimais susirinkusiems dalyviams. Vėliau patys dalyviai pristatė savo bibliotekas, o Alma Masevičienė (Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka) – 2014 m. IFLA konferencijos gerąją patirtį. Vakarodami neformalioje aplinkoje, dalyviai galėjo pabendrauti, aptarti naujus iššūkius ir problemas, su kuriomis susiduria bibliotekos, ir jų sprendimus.
Antrą ir trečią dieną (rugpjūčio 28-29 d.) vyko mokymai „Komandinis darbas, asmeninis efektyvumas ir praktinė psichologija“, kuriuos vedė UAB „Talentų namai“ psichologė, koučingo specialistė, lektorė Vega Dikčienė. Mokymų metu jaunieji specialistai gavo patarimų ir žinių itin aktualia tema – kartų bendravimas ir bendradarbiavimas bibliotekose. Praktinės veiklos išryškino asmeninių savybių, įsiklausymo svarbą kasdienėse veiklose, komandinės ir organizacinės atsakomybės reikšmę. Antrą dieną žaismingai užbaigė „Protų mūšis“, suteikęs visiems geros nuotaikos.
Trečios dienos popietę, mokymų pabaigoje, dalyviai apibendrino mokymų rezultatus ir pasidalijo įspūdžiais. Daugelis kaip didžiausią stovyklos privalumą nurodė galimybę pabendrauti, užmegzti naujus kontaktus. Paaiškėjo, jog Lietuvos bibliotekose dirba jauni, talentingi, išsilavinę, kūrybiški ir aktyvūs žmonės, kurie gali daug nuveikti kartu. Su mintimis stovyklą rengti ir kitąmet dalyviai išvyko kupini įspūdžių, pasisėmę patirties ir, svarbiausia, naujų žinių, teikiančių galimybę gerinti kasdienių veiklų efektyvumą.