Paroda apie klaidinančią informaciją „The Glass Room“
Kas nutinka, kai mes vis labiau pasikliaujame socialiniais tinklais ir žiniatinkliu kaip kanalu informacijai gauti? Kokią informaciją matome, o kokios nematome? Kaip nustatome, ar nuotrauka arba žinutė yra tikra, o gal melaginga?
Spalio 23 d. Lietuvą pasiekė tarptautinė (tiek virtuali, tiek fizinė) paroda apie klaidinančią informaciją „The Glass Room“ (The Glass Room: Misinformation Edition), kurioje sudaryta galimybė panagrinėti, kaip socialiniai tinklai ir internetas pakeitė mūsų įpročius skaityti informaciją ir kaip į ją reaguojame. Parodoje sužinosite apie naujų rūšių nuomonės formuotojus, jų naudojamą naują ir seną taktiką, apie tai, kokį vaidmenį mes, informacijos naudotojai ir vartotojai, vaidiname ją skleidžiant ir kaip sklisdama informacija kinta.
Iki šiol visame pasaulyje surengta daugiau nei 150 parodos „The Glass Room“ renginių, kuriuose dalyvavo daugiau nei 120 000 žmonių. Lietuvoje paroda buvo eksponuojama spalio 23–30 d. Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, Utenos A. ir M. Miškinių bei Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešosiose bibliotekose. Virtualią parodą galite apžiūrėti čia: https://www.theglassroom.org/misinformation/exhibition/
Taip pat visus maloniai kvietėme registruotis ir dalyvauti virtualiuose parodą lydinčiuose seminaruose:
o „𝗜𝗻𝗳𝗼𝗿𝗺𝗮𝗰𝗶𝗷𝗮 – 𝘁𝗮𝗶 𝘀𝘂𝗱𝗲̇𝘁𝗶𝗻𝗴𝗮“. Šio seminaro metu sužinosite keletą informacijos analizės metodų, turėsite progos juos išbandyti, sužinosite, ką galime padaryti, kad sustabdytume klaidinančios informacijos plitimą.
o Seminaro „𝗣𝗮𝘀𝘁𝗲𝗯𝗲̇𝗸 𝗱𝗶𝘇𝗮𝗶𝗻𝗼 𝘁𝗿𝗶𝘂𝗸𝘂𝘀“ metu sužinosite, kas yra įtikinamas dizainas, išmoksite atpažinti dažniausiai pasitaikančius dizaino triukus.
o Trečiojo seminaro metu bus galima 𝘃𝗶𝗿𝘁𝘂𝗮𝗹𝗶𝗮𝗶 𝗽𝗮𝘀𝗶𝘃𝗮𝗶𝗸𝘀̌𝗰̌𝗶𝗼𝘁𝗶 𝗽𝗼 𝗽𝗮𝗿𝗼𝗱𝗮̨ ir susipažinti su parodos eksponatais.
Parodą organizuoja Lietuvos bibliotekininkų draugija kartu su IFLA, Europos Komisija bei tarptautinė nevyriausybinė organizacija Tactical Tech.